fbpx

Ce De Bukvar - kritike

Rate this item
(0 votes)

Prvo multimedijalno CD izdanje bukvara obradovalo je, izgleda čitavu našu redakciju. Ta radost u rešavanju problema, praćena namernim greškama i ovacijama na nevine komentare spikera, samo je potvrdila tezu...
...Uostalom, osam meseci provedenih na izradi ovog projekta, brojni saradnici na pojedinim segmentima (tekstovi, muzika, glumci čitači, pevači, snimanje i obrada zvuka), ukazuju na ekipu koja dobro poznaje pravila u ovom poslu.

PC Press

Stručna komisija Ministarstva prosvete pregledala je kompakt disk "Ce De Bukvar" rad autorskog tima firme "Multisoft", Užice. Ocenjeno je da ovaj jedinstven multimedijalni projekat može korisno poslužiti kao pomoćno nastavno sredstvo u ostvarivanju sadržaja učenja azbuke, osnova matematike, logike kao i računarske i estetske kulture. Projekat je prilagođen za korišćenje u predškolskim ustanovama i nižim razredima osnovnih škola i kao takvog ga preporučujemo za upotrebu kao pomoćno nastavno sredstvo.

Ministarstvo prosvete Republike Srbije, 1998

I pored prave gomile raznoraznih dečjih CD-a, jezička barijera čini da je samo mali procenat njih zaista upotrebljiv. Kada dete nije u stanju da samostalno koristi program, već uz sebe mora da ima odraslog prevodioca, originalni koncept i smisao programa se gubi. Pionirski poduhvat u domaćem multimedijalnom izdavaštvu, prvi jugoslovenski elektronski interaktivni bukvar potpisala je firma „Multisoft” iz Užica koja je našim čitaocima poznata po programu Užice nekad i sad. Rad na bukvaru trajao je punih osam meseci i rezultovao je sjajnim multimedijalnim vodičem kroz azbuku i abecedu srpskog jezika. Ciljnu grupu Ce De Bukvara predstavljaju deca predškolskog uzrasta, a može se koristiti i u početnim fazama nastave čitanja, pisanja i računanja u školi.
Korisnički interfejs je do te mere uprošćen da će dete bez ičije pomoći i vrlo brzo naučiti da koristi program potpuno samostalno. Na početku postoji kratka provera znanja rada sa mišem, poznavanja osnovnih boja, orijentacije (desno, levo), raspoznavanja veličina i osnovnih geometrijskih oblika (kvadrat i krug). Ako neka od tih operacija zaškripi, predviđeno je kratko upoznavanje kroz ilustracije i zvučne zapise, a sve to u cilju olakšavanja daljeg rada u programu. Program je podeljen na nekoliko „kurseva”, od poznavanja slova, preko pisanja, računanja do kratkih ekoloških poruka. Svako slovo obuhvaćeno je s više aspekata i to kroz interesantnu priču o slovu obogaćenu ilustracijama, recitaciju ili brzalicu iz zapisa Vuka Karadžića, muziku usko povezanu sa slovom (postoje fragmenti iz 43 popularne dečije pesmice), pa čak i bojanku. U delu predviđenom za vežbu pisanja reči (kojih ima preko 400) postoji mogućnost rada sa svim slovima ili sa slovima koja su do tada naučena. Izabranu reč prati odgovarajuća ilustracija i zvučni prikaz svakog slova ili reči. Na sličan način obrađeni su i brojevi od 1 do 10, kao i računske operacije sabiranja i oduzimanja. Data je i mogućnost merenja vremena koje je detetu potrebno da reši zadatke.
Tehničke karakteristike programa su za svaku pohvalu. Poseban akcenat stavljen je na bogatu zvučnu podlogu koja obuhvata više stotina wav klipova i MIDI muziku. Pesme su, zbog nemogućnosti dobijanja punog autorskog prava vremenski skraćene na svega 25% kompozicije, što je problem koji je ide na teret resornog ministarstva i trebalo bi ga rešiti. U svakom slučaju, Ce De Bukvar zaslužuje čistu peticu i uživa sve naše preporuke.

Svet kompjutera

Read 1943 times

Sa njim smo počeli

Najbolji i najpopularniji disk u Srbiji svih vremena - Najbolji disk na Sajmu knjige - Predstavnik Srbije na Prvom Svetskom Samitu Informatičkog Društva, Ujedinjene Nacije

• Platite i preuzmite programe
    Platite i preuzmite programe

Od odluke da kupite multimedijalni obrazovni program, preko downloada i plaćanja, pa sve do njegovog startovanja na vašem računaru može proći samo 5 minuta. Plaćanje možete ostvariti na 2 načina:

• My Book Machine
    My Book Machine

UDAHNITE ŽIVOT KNJIGAMA - Kreirajte pripreme za čas, mesečne ili godišnje planove, pomoćna nastavna sredstva, uputstva ili vežbe za rad na času ili kod kuće. Uz MBM Editor one neće imati samo tekstove i statične ilustracije već će biti „žive“, pune multimedijalnih zapisa, umetnutih podataka iz drugim programima, animacija, objekata ili celih Internet stranica, multimedijalnih vežbi i drugih interaktivnih datoteka. Naučite i učenike da kreiraju svoje knjige. U nastavku teksta otvorite neku od MBM knjiga ili pogledajte primer "pisanja" knjige.

• Digitalne folije i Kreator Folija - Cene (sa velikim popustima)
    Digitalne folije i Kreator Folija - Cene (sa velikim popustima)

O Kreatoru Folija i Digitalnim folijama znate već putno, a ovde ćemo samo objasniti cene i moguću uštedu.